Friday, January 30, 2009

la metrou se citesc carti

Ia uite ce zic fetele de la HOTCITY. Adica fetele din orasul fierbinte. Fierbinte poate doar fiindca circula apa calda prin calorifere, altfel de cand cu vremea asta urata si cu monstrul gafaind in spate (shh.. era vorba despre cri666za), ar putea fi cu usurinta referit drept orasul pensionarilor fierbinti. Asta in cazul in care unul dintre ei a facut subit temperatura. 
Revistele pentru femei prostesc. Cu punct. Adica o rezolutie, nu? Nu trebuia sa fie cu semnul intrebarii? (ma gandesc eu) trosnindu-mi degetele violent peste tastatura. Fara semnul de punctuatie corect ma simt uneori usor derutata. 
Teoria este relavit simpla, daca ai mintea clara, nu prea multe unitati alcoolice consumate anterior si un plan bine stabilit dinainte despre toate platitudinile despre care NU vrei sa scrii.  
Revistele pentru femei sunt produse de serie, ce prezinta subiecte accesibile, banale, care nu depasesc orizontul de asteptare al receptorului, ci il confirma. Temele atinse sunt modelate de existenta cotidiana, nu de cea culturala si solicita o intelegere personala a cititorilor in functie de backgroundul cultural.
Eu nu cumpar reviste dedicate femeilor. Din doua motive: sunt scumpe iar eu nu ma consider femeie. Nici nu vreau sa devin una vreodata. Bleah. Dar, am surpriza deosebit de placuta ca la unele evenimente mondene sa primesc cate un numar de acum 2-3 luni al unor publicatii de gen. Reviste pe care nu le citesc decat la toaleta! Nu ca sa aduc un afront revistelor glossy, fiindca sunt forme joase si accesibile de cultura (cah), ci deoarece reusesc sa-mi satifaca dorinta de evaziune facila din real intr-un simulacru estetic, oferindu-mi o forma agreabila de petrecere a unor clipe. Iar cum sufrageria este dominata deja de televizor, trebuie sa limitez cumva sferele de influenta. Shhhh... nu mai spuneti: cateodata sufar cand ud revistele si devin irecuperabile!
Iar acum ca am dezvaluit acest secret ce-mi va pata reputatia de Rambo feminin in lupta impotriva culturii de consum, sa trecem, dragele mele, si la sectiunea - de ce totusi punctul mi se pare discutabil:
- pictorialele din reviste sunt superbe, au o cromatica extraordinara iar modelele sunt frumoase. Majoritatea au o tinuta decadenta, ala Kate Moss. Trebuie sa fii realmente limitata ca sa te demoralizeze frumusetea unei femei. 
- unele reviste au cronici decente. o sa ma limitez aici totusi la "Elle" mai ales fiindca mi-a placut mult Ana Gavalda. Recomandarile literare in schimb miros a kitch, chick literature, sau a ce a platit editura sa se promoveze. 
- prezinta noutati in materie de produse cosmetice, pe care nu le-as fi observat cu siguranta la raft. Imi ofera un minim de informatie (miros, proprietati miraculoase si pret) ceea ce imi convine, fiindca imi simplifica viata. 
- am descoperit (tot in Elle) cronica muzicala a lui Tom Wilson si am aflat despre The Maccabees. 2 luni mai tarziu i-am vazut in concert la Londra. Concluzia este ca nu toata padurea este plina de uscaciuni, si aici ma refer la fiecare revista in parte cu articolele ei, nu la revistosfera. Desi regula se transmite si la nivelul superior. Precum Gog - sculptorul in oase de lup, zice-se primul matematician ce folosea un sistem de numeratie in baza 5. Osul lui avea 55 de crestaturi mici formate din grupuri de cate 5. Din 5 articole macar unul este foarte bun, din 11 reviste macar una trece de judecata de gust si de valoare a unei cititoare, in functie de subiectele de interes si de codul cultural al acesteia.
Paradoxul artei este ca originalitatea si accesibilitatea se afla in raport invers proportional. Cum revistele in cauza sunt produse de serie, disponibile la orice taraba, trageti si voi concluzia.Pana la urma, revistele sunt ca bloggurile. Un exponent lucios al culturii de consum. Stii foarte bine ce cumperi, nu ti le baga nimeni fortat in geanta. 
Si nu uitati, la metrou se citesc carti. Stiu ei ceva si nu vor sa ne spuna si noua? (cu semnul intrebarii)

PS: Ii rog pe toti prietenii mei din gradinita, scoala generala, liceu, cele doua facultati, pe cei 512 colegi de serviciu, pe prietenii mei din Constanta, pe prietenii mei din Bucuresti sa NU ma voteze, fiindca votul lor este unul subiectiv.  
In schimb, daca tie ti-a placut articolul, te rog voteaza-ma aici 

4 comments:

  1. ceva se bate cap in cap aici. sa-i spunem contradictoriu (cu punct si virgula sub el)

    ori nu scrii rau deloc si votul tau de pe hc este unul tras pe niste considerente ciudate. dupa care adjectiv ma abtin.

    ori nu scrii rau deloc si votul tau este directionat sarcastic (cu semne de exclamare. ca asa apare)

    eeny meeny miny mo.

    ReplyDelete
  2. dear anna.
    adica @anna

    iti multumesc si apreciez fina observatie.
    o sa raspund cu un alt semn de punctuatie, iar cum punctul, semnul intrebarii le-am luat eu, tu te-ai intins hapsana peste punct si virgula (reao), am sa ma folosesc (abuziv, evident) de semnul mirarii.

    ! la sfarsit am un PS.
    am observat si concursul trecut. nu imi place sistemul de voting. mi s-ar parea normal, ca fiecare "participanta", sa scrie un post scurt despre castigatoarea sa virtuala cu explicatii ca doar suntem bloggerite!!! . asa.. am si eu 200 de contacte la mesager, lucrez intr-o firma de software cu 512 care stiu sa foloseasca un calculator ca sa nu iesim toti prin gateway cu acelasi ip. o porcarie.

    asta ca sa-mi alin eu sufletul, ca in jegul asta de societate ar mai prima cumva unele valori, pe care eu pe la dansa nu le gasesc. dar prietenia, este o valoare. mai putin daca este pe interes.

    ReplyDelete
  3. bah deci da. chiar da.

    fiecare vot ar trebui sa vina cu 3 argumente. hai unul mare si lat, ca poate n-are omu' inspiratie pe moment sa-si justifice preferinta mai pe detailate.

    in rest m-am lamurit. asta este. femeile tot femei. iar despre prietenie. same bad news. pe interes. pe interes. pe interes. cum ar fi al meu subit pentru blogul asta recent descoperit.

    pacat ca-i rar si o data la 3 ani.

    ReplyDelete
  4. bai tanti, la dvs pe blog nu pot sa comentez. fie sunt eu chioara (nu neg, caci mi s-a mai intamplat), fie matale apreciezi oamenii cu fermoar la gura. Si mie mi se par simpatici, fie vb intre noi.

    iar in ceea ce priveste frecventa postarilor mele, mai bine rar, decat deloc :)))))) anyway, ar trebui sa-mi import din posturile glorioase de pe alte asazaminte virtuale, dar daca tot am revenit aici in cocioaba asta parasita cu doua galeati mari de vopsea (ROZ) si cu dorinta de a scrie impulsiv si prost mai bine astept sa vad ce ieseeeee....

    ReplyDelete

Alo, daaaaaaa. Nu sunt momentan acasa. Va rog lasati un mesaj.